Fotogrāfijai ir ilustratīva nozīme.
Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” realizācija Ogres sākumskolā II semestrī
17. maijs, 2019
Iniciatīva “Latvijas skolas soma” ir lielākā Latvijas simtgades dāvana, kas sniegta bērniem un jauniešiem mūsu valstī.
Iniciatīva “Latvijas skolas soma” pedagogiem sniedz iespēju bagātināt mācību procesu ar izglītojošām aktivitātēm, iespēju mācību vielu sasaistīt ar dažādām izzinošām ekskursijām, muzejpedagoģiskām programmām, ekspozīcijām, apliecinot skolā apgūtā sasaisti ar reālo dzīvi, kā arī vairāku mācību priekšmetu integrāciju.
Otrajā semestrī Ogres sākumskolas 4.-5.klases noskatījās Ogres KC Valmieras teātra izrādi “Staburaga bērni”. Ar šīs izrādes tēlojumiem, no dzīves un dabas, skolēni vairāk uzzināja par Staburagu, iepazinās ar divu zēnu draudzību, piedzīvojumiem un noslēpumiem, izzinot pasauli un Staburaga apkārtni ar pašu līdzdarbošanos. Iepazinās ar vienu no izjustākajiem bērnu dienu attēlojumu latviešu literatūrā.
1.,2.,3.klases noskatījās skolas aulā jautru un izzinošu izrādi bērniem “Noslēpumu sala”, kurā izrādes varoņi interaktīvi iesaistīja mazos skatītājus. Izrādes laikā skolēni tika ierauti aizraujošā piedzīvojumu pasaulē, kā datorspēlē, kurā kopā ar izrādes varoņiem atrisināja dažādus aizraujošus uzdevumus. Tā bija vēl viena iespēja uzzināt interesantus faktus – matemātikā, dabaszinībās, vēsturē, literatūrā u.c
Pateicoties straujajai informatīvo tehnoloģiju attīstībai, katram no mums šodien ir iespējams uzņemt savu filmu. Praktiskajā nodarbībā 4.-5.klasēm “Kā uzņemt savu filmu?” režisors Armands Ekštets ne tikai stāstīja un rādīja, bet arī iesaistīja jaunos filmēt gribētājus praktiskā darba procesā. Meklēja radošas idejas, mācījās uzrakstīt vienkāršu scenāriju, veidoja kadra plānu, atlasīja aktierus, lika aktieriem darboties un tad to visu filmēja – ar vienkāršu telefonu.
Latvijas Nacionālajā teātrī 6.klases skolēni noskatījās izrādi “Savādais atgadījums ar suni naktī ”. Pirms izrādes klašu audzinātāji pārrunāja klases stundā izrādes saturu, diskutēja par cilvēkiem, kuri ir savādāki, sabiedrības attieksmi pret cilvēkiem, kuru rīcība reizēm ir neizprotama.
Izrāde atklāja sociālo jautājumu un, vienlaicīgi, mācīja, ka tad, kad tu zini, kā cilvēks domā, tev ir viegli viņu saprast un pieņemt.
Skolēni mēģināja izprast, ka starp viņiem ir arī dažādi domājoši cilvēki. Ļoti patika, ka izrādes laikā skolēniem mācīja vispirms cieņu, tad izpratni, tad pieņemšanu un risinājumu.
Paši skolēni par šo izrādi teica:
“Brīnišķīga izrāde, kas spēj noturēt uzmanību līdz galam, labprāt aizietu vēlreiz.”, “Paldies Māksliniekiem par lielisko izrādi un galvenās lomas atveidotājam !”, “’Ļoti aizkustinošs un vērtīgs stāsts!”, “Aktuāla tēma – atšķirīgi cilvēki dzīvo arī starp mums!”, “ Deva ieskatu kā bērns redz pasauli caur skaitļiem”, “Uzzināju, ka cilvēkiem ar autismu var piemist neaptveramas matemātiskās spējas.”, “Nopietns stāsts tika parādīts pusaudžiem saprotamā, mūsdienīgā veidā.”
“Latvijas skolas somas” ietvaros skolēni, no janvāra, apmeklēja interaktīvas nodarbības Latvijas Dabas muzejā, Nacionālajā botāniskajā dārzā, Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā.
Zinātkāre ir ceļš uz zināšanām, bet zināšanas izskaidro brīnumus. Zinātkāres centrs “ZINOO Rīga” ir interaktīva, uz fizikas principiem balstīta ekspozīcija, kā arī liela aktīvā zona, kurā bērniem var izkustēties. “ZINOO Rīga”centrā skolēni apskatīja un izmēģināja piedāvātās interaktīvas ekspozīcijas, kā arī dažādas tehnoloģijas un pārbaudīja dabas likumus.
“ZINOO Rīga” centra esošās ekspozīcijas palīdzēja skolēniem raisīt interesi, meklējot atbildes, izprast tās un baudīt izziņas prieku.
Apstiprinājums, skolēnu lielajai ieinteresētībai, nodarbību beigās bija neskaitāmie jautājumi un sajūsma skolēnu sejās.
Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā skolēni ieguva zināšanas par to, kā uzvesties uz dzelzceļa perona, sliežu tuvumā, kā šķērsot sliedes, neapdraudot drošību “Drošības stunda”.
Siguldas “Mazajā brīnumzemē” skolēni, kopā ar meistaru, devās miniatūrās pasaules apceļošanā – tajā viss ir tieši tāds, kā dzīvē, tikai 87 reizes mazāks: pilsētas, lauki, kalni, ielejas un dažādas sadzīves ainiņas. Mākslinieciski izveidotās ieliņas, kurās pārvietojas jaunāko tehnoloģiju auto, dzelzceļa līnijas, kā arī skolas, veikali un kafejnīcas mudina izpētīt pasauli no putna lidojuma perspektīvas. Nodarbības otrajā daļā, dalībnieki 3D darbnīcā izveido nākotnes Latvijas maketu, kad svinēsim valsts 150.dzimšanas dienu. Skolēni atveidoja vietu, kurā plāno dzīvot, strādāt vai kādu vēlas izveidot paši saviem spēkiem.
Šajā mācību gadā, iniciatīva “ Latvijas skolas soma”, deva vienreizēju iespēju pieredzēt mākslu un kultūru visdažādākajās tās izpausmēs: skatuves mākslā, mūzikā, vizuālajā mākslā, literatūrā, dejā, arhitektūrā, dizainā un kino, kā arī izzināt vēsturisko mantojumu un radošās industrijas, iepazīstot Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecības, Latvijas kultūras vērtības un kultūras laikmetīgās izpausmes, zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā un Latvijas dabu un kultūrainavu. Paldies! Esam ļoti bagāti ar jaunām emocijām un zināšanām.