Ciemos pie Krišjāņa Barona
13. februāris, 2020
2020. gada 12. februāris Ogres sākumskolas 4. – 6. Klasēm bija īpašs ar to, ka skolēni devās uz Rīgu, lai novērtētu koncertlekciju “Renesanses stāsti”. Arī 6.b klasei šī diena sagādāja prieku- iepazinām renesanses laika mūziku, mūzikas instrumentus tai laikā, dejas, žonglieru roku veiklību, arī aplūkojām atjaunoto VEF kultūras pili.
2020. gada 12. februāris Ogres sākumskolas 4.-6. Klasēm bija īpašs ar to, ka skolēni devās uz Rīgu, lai novērtētu koncertlekciju “Renesanses stāsti”. Arī 6.b klasei šī diena sagādāja prieku- iepazinām renesanses laika mūziku, mūzikas instrumentus tai laikā, dejas, žonglieru roku veiklību, arī aplūkojām atjaunoto VEF kultūras pili.
Mums ir tradīcija pēc koncertlekcijas apmeklēt vēl kādu apskates objektu, šoreiz devāmies uz Krišjāņa Barona memoriālo muzeju. Par šo apmeklējumu vēlos dalīties sajūtās īpaši. Pirmkārt, gatavojoties gājienam, jau nedēļu iepriekš kopā ar bērniem un vecākiem vienojāmies, ka katrs skolnieks paņems līdzi savas dzimtas ciltskoku- cik nu katram būs izdevies izpētīt, lai varētu piedalīties muzeja piedāvātās tēmas “Kā uzvārdi cēlušies jeb kā Barons pie uzvārda ticis?” aplūkošanā. Bija liels gandarījums par ģimeņu paveikto- bērni ar lielu prieku un lepnumu stāstīja muzeja gidam Andrim Ērglim par savas dzimtas likteņgaitām un centās noskaidrot, kā viņa senči būtu varējuši tikt pie tā vai cita uzvārda. Otrkārt, muzeja darbinieku augsti profesionālā sagatavotība un atraktīvs informācijas sniegums darīja vērīgu ikvienu. Bija iespējā palūkoties uz UNESCO dārgumu krātuvē ierakstīto Dainu skapi, izpētīt Barontēva rokrakstu, izmēģināt, kā šodien ir izlasīt vecajā drukā rakstītās tautasdziesmas, ieskatīties filmas par Baronu dzimtu fragmentos, omulīgi iekārtotā zālē uzklausīt gida stāstu par uzvārdu rašanos Latvijā, kā arī izspēlēt kāršu spēli . Andris Ērglis stāstījumu veidoja secīgu, atraktīvu un mūsu tautai ļoti, ļoti vajadzīgu. Domāju, ka bērni izprata latviešu tautas garīgo vērtību kopšanas darba nozīmīgumu un novērtēja to cilvēku darbu, kas arī šodien uztur spēkā pagātnes mantojumu kā vērtību.
Ļoti pateicos savas klases vecākiem par sagatavošanas darbu ieskatam savas dzimtas ciltskokā, ka arī par bērnu motivēšanu šādā veidā ielūkoties arī visas mūsu valsts attīstības vēsturē.
Paldies arī Latvijas muzejiem par skolēniem piemērotu programmu veidošanu, tā piesaistot kultūrizpratnei jaunatni.