100 dienas un projektu nedēļa Ogres sākumskolā
19. februāris, 2016
Klāt februāris, kad mazie pirmklasnieki Ogres sākumskolā, pirms savām brīvdienām, 5. februārī, atzīmēja savas skolā pavadītās pirmās 100 dienas.
Klāt februāris, kad mazie pirmklasnieki Ogres sākumskolā, pirms savām brīvdienām, 5. februārī, atzīmēja savas skolā pavadītās pirmās 100 dienas. Šajā laikā ir apgūta visu burtu rakstība, pilnveidota lasītprasme un apgūti skaitļošanas pamati. Pirmklasnieki simts dienās kļuvuši par kolektīvu, iemācījušies, ko nozīmē būt skolēnam Ogres sākumskolā. Un šajā dienā, pirmklasnieki kopā ar klases audzinātājām, skolēnu pašpārvaldi organizēja „Grāmatu svētkus”. Šajā dienā bērni bija pārģērbušies savu mīļāko pasaku, multfilmu, grāmatu varoņos. Visas dienas garumā pirmklasnieki apmeklēja darbnīcas, kurās bija jāveido, jāzīmē, jāatmin krustvārdu mīklas un noslēgumā tika izveidota sava grāmata. Masku parādē bija satikušies ļoti daudz dažādu tēlu- Sarkangalvīte, Pepija Garzeķe, laupītāji, musketieri, kovboji, vilki, lāči, zaķi, peles, princeses, karaļi un citi varoņi. Kā jau svētkos, arī šajos gaviļnieki pasākumu noslēdza ar diskotēku un karaoki. Jānovēl, lai mazajiem pirmklasniekiem visas turpmākās dienas skolā būtu zināšanu, prasmju, draudzīguma pilnas!
Laikā no 8. – 12. februārim Ogres sākumskolā 2. – 6. klašu skolēni mācījās neparastā veidā, jo notika darbs pie klašu projektiem, individuāli pētnieciskajiem darbiem, skolā noritēja ikgadējā projektu nedēļa.
Projektu darbs ir mācību metode, ko skolēni veic stundu laikā, kad skolēni patstāvīgi, izmantojot dažādas darba formas un informācijas avotus, izstrādā pētījumu par kādu paša izvēlētu problēmu vai izstrādā plānu kaut kā izveidošanai, pārveidošanai, izgatavošanai, noorganizēšanai, izpētīšanai, iestudē ludziņas, dzejas kompozīcijas, veido izstādes u.c. Projekta darba izstrādāšanas laikā skolēni izmanto jau esošās zināšanas, prasmes, personīgo pieredzi un iegūst jaunu informāciju, kas dod iespēju iegūt rezultātu.
Šogad 2.-4.klases strādāja pie tēmas „Ceļojums grāmatu pasaulē”. Prezentāciju dienā iepazināmies ar plakātu galeriju, jaunu galda spēli, maketiem, kustīgajām lellēm, izrādēm, izstādēm un citām interesantām lietām, kas saistās ar grāmatu lasīšanu.
5.-6.klases skolēni prezentēja savus individuālos darbus. Interesanti darbi bija par skolēnu uzturu, par dažādām sporta slavenībām, par fizisko aktivitāšu nozīmi, par Ogres pilsētas ielu nosaukumiem, arhitektūru, par personvārdu rašanos, par homeopātijas nozīmi un daudz daudz citu tēmu.
Nedēļas vidū notika arī sacensības starp klasēm dambretē un novusā, bet sporta zālē skolēniem bija jāveic uzdevumi, kuri veicināja tādas vērtības kā savstarpējā cieņa, saliedētība un komandas gars. Šoreiz visās klašu grupās uzvaras laurus plūca „C„ klases – 2.c, 3.c, 4.c, 5.c un 6.c.
Bet nedēļa noslēdzās ar diskotēkām, kuras vadīja skolēnu pašpārvalde.
Šobrīd projektu nedēļas darbs tiek izvērtēts. Skolēniem patīk projektu metode kā mācību metode jaunu zināšanu un prasmju apguvei. No skolotāja šis darbs prasa ne tikai rūpīgu plānošanu, bet arī lielu garīgu un fizisku piepūli, jo jāvada paralēli gan grupu projekti, gan skolēnu pētnieciskie darbi. Tomēr skolēnu ieguvumi no šī darba līdzsvaro pieliktās pūles. Labākie darbi tiek izvirzīti novada skolu skolēnu pētniecisko darbu konkursam.
Paldies visiem par ieguldīto darbu!